Noderīga informācija

Noderīga informācija

RIEPU PROTEKTORS
Autors websitebuilder 17 apr., 2019
Protektors ir riepas biezākā musturainā daļa, kura saskaras ar ceļu un nodrošina riteņa saķeri ar brauktuvi. Aizliegts lietot riepas, kuru protektora zīmējuma dziļums seklākajā vietā: ziemā mazāks par 4 milimetriem; vasarā mazāks par 1,6 milimetriem. Ja riepām ir speciāla atzīme protektora rievās, saukta par nodiluma indikatoru, pieļaujams nodilums līdz tam. Riteņu saķeri ar ceļu uzlabo sezonai atbilstošu riepu lietošana: no 1. decembra līdz 1. martam braukt atļauts, ja riteņiem uzstādītas ziemas riepas. Tām uz sāniem ir uzraksts M + S vai Winter vai sniegpārsliņas attēls. no 1. maija līdz 1. oktobrim aizliegts braukt, ja uzstādītas riepas ar radzēm (dzelkšņotās). Ziemas riepas tiek ražotas no mīkstākas gumijas sastāva, lai salā nezaudē elastību, labāk sakļaujas ar ceļa virsmu un palielina saķeri. Ja ir slikta saķere: garāks auto bremzēšanas ceļš; bremzējot, braucot pagriezienā auto, var sāniski saslīdēt. Vienas ass (priekšējās, aizmugurējās) riteņu riepām jābūt ar vienādu protektora zīmējumu un vienādu tā nodilumu, lai arī saķeres spēki riteņiem būtu vienādi. Kāpēc vasarā ir labāk braukt ar vasaras riepām? Tāpēc, ka ziemas riepas var saglabāt lietošanas kārtībā līdz nākamajai ziemai. Taču tas nav vienīgais iemesls. Braucot ar vasaras riepām pa slapju ceļu, ir labāka automobiļa vadāmība, var sasniegt lielāku ātrumu, kā arī bremzēšanas ceļš ir īsāks. Ziemas riepu protektora gumijas sastāvs nav paredzēts ekspluatācijai temperatūrā, kas augstāka par +5°C, tādējādi braukt ar ziemas riepām vasarā nav izdevīgi un nav arī ieteicami!
SPIEDIENS RIEPĀS
Autors websitebuilder 17 apr., 2019
Spiedienu visērtāk pārbaudīt un, ja vajag, palielināt speciālā stendā degvielas uzpildes stacijā. Riepās pastāvīgi jāuztur noteiktais spiediens. To mēra ar manometru. Ja spiediens lielāks par noteikto: riteņiem mazāks saskares laukums ar ceļu un sliktāka saķere; auto ir “cietāka” gaita; vairāk nodilst protektora vidusdaļa. Ja spiediens mazāks par noteikto: riteņiem lielāks saskares laukums ar ceļu un labāka saķere; auto nestabilāka gaita, tas sliktāk vadāms; lielāka pretestība kustībai, palielināts degvielas patēriņš; vairāk nodilst protektora malas.
RITEŅA MAIŅA
Autors websitebuilder 12 marts, 2019
Ja iespējams, auto nobraucam uz cietas nomales; Iededzam avārijas gaismas signalizāciju un uzstādām avārijas zīmi; Ieslēdzam stāvbremzi un maināmajam ritenim pa diagonāli pretējo nostiprinām ar ķīļiem; Sagatavo rezerves riteni, pacēlāju (domkratu), riteņu atslēgu; Noņem dekoratīvo disku un nedaudz atbrīvo riteņa stiprinājuma skrūves; Uzstādām domkratu uz cieta pamata un pret speciālu atbalsta vietu zem virsbūves; Nolaižam auto uz zemes un pārvelkam riteņa stiprinājuma skrūves; Novācam visu (arī ķīļus no diagonāli pretējā riteņa un avārijas zīmi).
Share by: